fbpx

Etykieta produktu, dzięki której pocieknie ślinka. Jak ją stworzyć?

Etykieta produktu spożywczego powinna przyciągać zmysły klientów już od pierwszego spojrzenia.
Udostępnij ten artykuł:
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Obecnie na rynku pojawiają się ciekawe, nowe produkty spożywcze. Począwszy od ekologicznych przetworów, poprzez kiszonki, miody, a skończywszy na coraz bardziej popularnych wegańskich pastach czy masłach orzechowych. Jednak smaczne wnętrze opakowania to nie wszystko.

Etykieta produktu spożywczego powinna przyciągać także zmysły klientów już od pierwszego spojrzenia. W końcu wszyscy kupujemy oczami! Z tego powodu tak ważne jest opakowanie wyrobów gastronomicznych, które samo w sobie ma już zapowiadać wyśmienitą zawartość. Jak zatem powinna wyglądać etykieta produktu spożywczego, która zainteresuje potencjalnych nabywców? Sprawdźcie sami!

Smaczne wnętrze i atrakcyjne opakowanie

Poza obowiązkowymi elementami, które powinna zawierać etykieta produktu spożywczego, ważna jest też jej estetyka. A w zasadzie może nawet ważniejsza! Przecież konsument nie patrzy w pierwszej chwili na skład produktu czy datę przydatności do spożycia, ale właśnie na warstwę graficzną.

To ona decyduje o wynikach pierwszego etapu selekcji produktów przez konsumenta. Dzieje się to w zasadzie podświadomie. Nie analizujemy przecież szaty graficznej i estetyki każdej etykiety przeglądanych produktów, ale intuicyjnie sięgamy po to opakowanie, które już na sklepowej półce wygląda smacznie i przyciąga naszą uwagę.

Przyciągająca uwagę etykieta – czyli najważniejsze jest pierwsze wrażenie

Jeśli tworzycie różne produkty, postarajcie się, by na etykietach znalazł się element wspólny. Może to być kolorystyka, ta sama czcionka czy podobne kształty. Chodzi w końcu o to, by konsumenci od razu wiedzieli, że produkt został wyprodukowany właśnie przez Was!

Dlaczego tak ważny jest wygląd opakowania? Ponieważ jemy oczami! Zdecydowanie warto zadbać o to, by już sama etykieta produktu spożywczego była estetyczna i spójna z identyfikacją wizualną marki.

Pamiętajcie też, że etykieta produktu spożywczego nie powinna zasłaniać jego zawartości. Oczywiście, jeśli to możliwe. Dotyczy to na przykład produktów w słoikach czy transparentnych opakowaniach. Pozwólcie klientom zobaczyć namiastkę Waszego smacznego produktu.

Nie tylko wygląd. Etykieta produktu spożywczego a prawo

Projektując etykietę produktu spożywczego należy pamiętać, że powinny się na niej znaleźć informacje wymagane przez polskie prawo. Producenci żywności muszą na etykiecie zawrzeć szereg informacji o produkcie. Etykieta produktu spożywczego powinna zawierać przede wszystkim jego nazwę. Znaleźć na niej powinien się także wykaz składników, substancje pomocnicze, które wywoływać mogą reakcje alergiczne, kategorie składników, masa netto, data przydatności do spożycia czy sposób przechowywania i zasady spożycia. A to jeszcze nie wszystko – projektując etykietę, należy koniecznie zaznajomić się z obecnymi przepisami, takich jak np. wymagane rozmiary czcionki, by uniknąć niepotrzebnych problemów prawnych.

etykiety spozywcze a prawo

W Digital Dumpling doskonale znamy know-how tworzenia etykiet produktowych – nie tylko dla pierogów. Skontaktuj się z nami, a chętnie “ubierzemy” Twój produkt! Zobacz jak to robimy: Projektowanie graficzne

Powrót do wszystkich artykułów:

Poznaj ofertę 360°

Marketing dla przedsiębiorców,
którzy cenią sobie dobrą współpracę:

Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Możesz wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach swojej przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej otwórz: >Polityka prywatności<