fbpx

Dlaczego identyfikacja wizualna w gastronomii jest tak ważna?

Czy twoja restauracja lub sklep jest słabo rozpoznawalna? Oto jedna z możliwych przyczyn.
Udostępnij ten artykuł:
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Identyfikacja wizualna – logo restauracji

Martwisz się, że Twoja restauracja nie jest rozpoznawalna? Że produkty oferowane przez Wasz sklep nie zapadają w pamięć Waszym gościom i klientom? Że jesteście po prostu jednym z wielu miejsc na mapie Miasta? Mamy na to sposób!

To niezwykle proste rozwiązanie, dzięki któremu zapewnimy Wam rozpoznawalność oraz spójność Waszego wizerunku na rynku. Jesteśmy przekonani, że Wasze specjały są niesamowicie smaczne, ale to dopiero połowa sukcesu. Bo pewnie doskonale wiecie, że… je się oczami! Dlatego identyfikacja wizualna jest tak ważna – począwszy od logo restauracji czy innego miejsca, poprzez fonty, kolory i kształty, których używacie, kreując swój wizerunek.

Wiemy, że macie swoją specjalność – przygotowujecie wykwintne dania, zaprawy, potrawy w słoikach. Dbacie o składniki najwyższej jakości, atrakcyjne serwowanie dań i wypełnienie Waszego lokalu przyjemnymi zapachami. To wszystko działa na zmysły gości i Waszych klientów. Dlatego z równą uwagą zadbajcie o ich zmysł wzroku, tworząc identyfikację wizualną firmy.

Jeśli do tej pory nie przywiązywaliście większej wagi do identyfikacji wizualnej, to najwyższy czas, żeby to zmienić, w końcu żyjemy w czasach, w których wizerunek ma ogromne znaczenie.

Dotyczy to także gastronomii, która już na dużą skalę zagościła w Internecie. Ale identyfikacja wizualna to nie tylko wizerunek w sieci, ale też szyld lokalu, firmy czy sklepu, na którym znajduje się na przykład logo restauracji.

Uczta dla oczu

Logo restauracji czy firmy gastronomicznej to z pewnością pierwszy element, który kojarzy się Wam z identyfikacją wizualną. I nic w tym dziwnego, bo zazwyczaj praca nad logo restauracji była lub będzie Waszym pierwszym krokiem na drodze kreowania wizerunku lokalu, sklepu czy firmy. Z tego powodu to niezwykle ważna decyzja, która może zdefiniować dalsze, profesjonalne już kreowanie całej identyfikacji wizualnej. Logo restauracji powinno zatem prawidłowo reprezentować Waszą markę.

Podczas pracy nad logo restauracji warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które sprawią, że kreowanie Waszej identyfikacji wizualnej będzie po prostu łatwiejsze.

logo restauracji identyfikacja wizualna

Logo restauracji – raz, a dobrze

Nasze doświadczenie w branży nauczyło nas, że logo restauracji powinno być już na początku zaprojektowane profesjonalne, ponieważ poprawki w późniejszym czasie będą wiązać się z kolejnymi wydatkami, a przede wszystkim z zagubieniem Waszych klientów. A tego przecież nie chcecie. Dlatego bardzo ważne jest powierzenie pracy nad logo restauracji specjalistom, którzy zadbają o Wasz wizerunek.

Modernizacja znaku firmowego – czyli odświeżone logo restauracji

Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że logo restauracji mogło zostać zaprojektowane już dawno, kiedy nie mieliście jeszcze tak dużej świadomości na temat identyfikacji wizualnej. Lub po prostu zależy Wam na odświeżeniu logo, ponieważ już nie odzwierciedla ono charakteru marki. W takich przypadkach modernizacja logo restauracji może być konieczna, by stworzyć spójną identyfikację wizualną marki. Warto wtedy zadbać, by w jakimś aspekcie zmodernizowane logo nawiązywało do poprzedniego – tak, aby Wasi goście i klienci nie poczuli się zdezorientowani.

Spójna identyfikacja wizualna marki – nie tylko logo

Logo restauracji czy firmy to nie wszystko. Kreując spójną identyfikację wizualną, należy zadbać o więcej aspektów, które sprawią, że różne obszary Waszej działalności będą rozpoznawalne i kojarzone ze sobą. Pomoże w tym stworzenie księgi identyfikacji wizualnej, czyli brand booka, w którym powinno znaleźć się nie tylko logo restauracji, ale także jego różne warianty i kontekstowe zastosowania w kreowaniu Waszego wizerunku.

Stworzenie takiego “kompendium” identyfikacji wizualnej to doskonała inwestycja na lata, która pozwoli Wam kreować spójny wizerunek Waszej marki wśród gości i klientów.

Nasi klienci, którzy skorzystali z tej usługi u nas, bardzo chwalą sobie taki zabieg. To między innymi: Restauracje i catering 3 Kolory oraz Szarlotta Restaurant

Zadbajcie o swój wizerunek!

Dzięki takim działaniom zapewnicie sobie rozpoznawalność wśród klientów, ale także spójność przekazu, który do nich wysyłacie. Tworzenie spójnej i kompletnej identyfikacji wizualnej Waszej marki to świetna inwestycja w rozwój. A zacząć możecie od logo restauracji.

Jako Digital Dumpling może pomożemy pomóc każdej restauracji w przygotowaniu logo wraz księgą znaku. Dzięki temu, niezależnie od tego kto w przyszłości będzie pracował nad rozwojem Waszych firm, macie pewność, że ich materiały marketingowe będą spójne! Zobacz jak to robimy:

>Identyfikacja wizualna<

 

Powrót do wszystkich artykułów:

Poznaj ofertę 360°

dedykowaną dla rynku gastronomii i branży spożywczej:

Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Możesz wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach swojej przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej otwórz: >Polityka prywatności<